۳۰% تخفیف سال نو ( تا پایان 10 فروردین )    کد تخفیف: راهنمای استفاده
مکس افکت وبلاگ رندرینگ پریمیر چیست ؟ نکات ضروری + آموزش رندر

رندرینگ پریمیر چیست ؟ نکات ضروری + آموزش رندر

28 فروردین 1399 Maxeffect 4 نظر
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید
آموزش رندر گرفتن در پریمیر

آیا هنگام پخش پروژه های ویدئویی خود در نرم افزار پریمیر پرو متوجه تأخیر و کندی نمایش آن شدید؟ شاید فریم های ویدیو در حال پرش ( Jump ) باشند و شما متوجه اینکه آیا افکت هایی که بر روی ویدیو اعمال کردید به درستی کار می کنند یا خیر ، نشده اید . پس برای اینکار لازم است که از پروژه خود یک رندر گرفته شود. قطعا رندرگیری کمی زمان می برد ، اما خوب است که اطمینان حاصل کنید که تمام کارهایی که برای پروژه خود انجام داده اید ، درست باشد. در این آموزش می خواهیم نحوه رندرگیری قبل از خروجی گرفتن در پریمیر پرو را به شما آموزش دهیم. با مکس افکت همراه باشید.

خلاصه مقاله : 
رندرینگ چه کاری انجام می دهد؟
منظور از رندرینگ رنگ ها چیست؟
نحوه رندر گرفتن در پریمیر
رندرگیری بخشی از تایم لاین
نکات و عیب های نرم افزار


رندرینگ چه کاری انجام می دهد؟

با افزودن کلیپ های ویدیویی ، افکت ها یا ترانزیشن ها به تایم لاین نرم افزار خود ، پریمیر به طور اتوماتبک قادر به پخش پروژه خود برای مشاهده شما خواهد بود. رندر بخشی از پروژه شما بدان معنی است که پریمیر یک کلیپ پیش نمایش ایجاد می کند که در پشت صحنه پنهان است. سپس ، وقتی می خواهید آن کلیپ را پخش کنید ، پریمیر به نسخه پیش نمایش مراجعه می کند که در آن کلیه رنگ ها ، افکت ها و ترانزیشن بخشی از کلیپ می باشد.

اگر تغییری در یک کلیپ یا برای مثال یک افکت جدید اعمال کرده باشید ، باید مجدداً آن بخش را رندر بگیرید تا پریمیر بتواند یک فایل پیش نمایش جدید ایجاد کند. و در صورت تغییر جدید به کلیپ اضافه نکنید ، کلیپ در پیش نمایش با سرعت و کیفیت کامل پخش می شود.



منظور از رندرینگ رنگ ها چیست؟ 


پریمیر پرو زمان اجرای پروژه را از طریق یک سری میله های افقی رنگی در بالای تایم لاین نشان می دهد. ( به تصویر زیر توجه کنید )

رندرینگ رنگ پریمیر

رندرینگ رنگ سبز

اگر یک نوار سبز در بالای تایم لاین خود دارید ، به این معنی است که فیلم ارائه رندر شده است ، و یک فایل پیش نمایش مرتبط با آن وجود دارد. شما قادر خواهید بود پروژه خود را با سرعت کامل و بدون وقفه پخش کنید.

رندرینگ رنگ زرد
نوار زرد نشان می دهد که هیچ پروند پیش نمایش رندر شده با کلیپ وجود ندارد.

رندرینگ رنگ قرمز

نوار رندر قرمز نشان می دهد که هیچ پرونده پیش نمایش مرتبط با کلیپ وجود ندارد ، اما برخلاف نوار رندر زرد ، این کلیپ بدون شک باعث ایجاد تاخیر در هنگام پخش می شود.

بدون رنگ
اگر رنگی در جدول زمانی وجود ندارد ، به این منظور است که هیچ فایل پیش نمایش رندر شده همراه با کلیپ وجود ندارد ، اما کدک رسانه ای که استفاده می کنید به اندازه کافی ساده است که به عنوان یک فایل پیش نمایش مورد استفاده قرار می گیرد. بدون هیچ مشکلی قادر به پخش خواهید بود.

نحوه رندر گرفتن در پریمیر


قبل از شروع فرآیند رندر در نرم افزار پریمیر ، باید منطقه کاری ( work area ) را که می خواهید رندر بگیرید ، انتخاب کنید. اگر می خواهید کل تایم لاین را رندر بگیرید ، می توانید به مرحله بعدی بروید ، اما ضروری است که عادت داشته باشید که به طور مرتب از بخش های ویدیوی خود ، رندر بگیرید.

منطقه کاری ( work area ) را تعریف کنید

برای تعیین منطقه ای که می خواهید رندر بگیرید، head پخش کننده خود را در ابتدای ویدیویی که می خواهید رندر کنید قرار دهید و دکمه I را فشار دهید تا نقطه در آن علامت گذاری شود. head  پخش کننده را به انتهای ویدیو منتقل کرده و دکمه O را فشار دهید تا مشخص شود.



با انتخاب منطقه work area ، پیش نمایش را انتخاب کنید
پس از انتخاب منطقه work area مورد نظر برای رندرگیری ، می توانید گزینه های رندر را در فهرست دنباله در بالا بیابید.

سه گزینه مختلف برای رندرگیری در پریمیر وجود دارد :

1. Render Effects In to Out
از این روش برای رندر هر یک از میله های قرمز در تایم لاین خود استفاده کنید. این نوع رندرها به طور خاص به دنبال افکت ها و ترانزیشن هستند که احتمالا علت تاخیر در پروژه ها است.
2. Render In to Out
با استفاده از این کار همه چیز را در منطقه کاری work area منتخب خود برای یک نوار قرمز یا زرد به شما رندر می کند . در حالی که این برای رندرینگ عالی است ، می تواند برای پروژه های بزرگتر وقت گیر باشد.

3. Render Audio
این عملکرد کاملا مطابق با نام آن ، صوتی را در منطقه کاری منتخب شما رندر می کند. اگر با افکت صدا یا آهنگ پس زمینه کار می کنید ، اما فیلمبرداری بسیار ساده ای دارید ، این گزینه عالی است. به طور پیش فرض ، Adobe به طور خودکار صدا را در کنار ویدیو ارائه نمی دهد و به طور جداگانه به ضبط نیاز دارد. اگر این پیش فرض را نمی خواهید ، می توانید با تغییر تنظیمات در پنجره تنظیمات ، آن را خاموش کنید.


نکات و عیب های نرم افزار

چرا پروژه من مدت زمان طولانی را برای رندر انجام می دهد؟


دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است پروژه شما مدتی طول بکشد تا رندر شود. به منابع سیستم شما ربط دارد و یا اینکه این فقط یک پروژه بزرگ است! یکی از رایج ترین شکایات کاربران در مورد رندر این است که چرا این پروژه سریع رندر شد؟ یا چرا یک پروژه کاری دیگر من خیلی کند رندر شد؟



هنگامی که شما رندر میکنید ، نوار Progress که نمایشگر پریمیر به صورت درصد رندر را نمایش می دهد. این بستگی به تعداد کلیپ هایی در منطقه کاری ارائه شده دارد. اگر چهار کلیپ در تایم لاین شما وجود داشته باشد ، بدون در نظر گرفتن اینکه این کلیپ چه مدت زمانی دارد ، هر یک را با 25٪ پروژه برابری می کند. اگر کلیپ اول شما 5 ثانیه طول داشته باشد و دوم 20 ثانیه باشد ، هر دو 25٪ از نوار Progress را نشان می دهند.

نکاتی در مورد رندرینگ


برای سریعترین رندر مطمئن شوید که از کارت گرافیک صحیح استفاده می کنید و از رم کافی برخوردار هستید.
از حافظه SSD برای پروژه های خود استفاده کنید. این امر به افزایش سرعت هر دو در پریمیر برای ویرایش شما کمک بسیاری می کند.
اگر به صورت منظم ، قبل خروجی گرفتن از پروژه خود رندر بگیرید و رنگ آن به سبز ( همانطور که در ابتدای این مطلب در مورد رنگ ها توضیح دادیم ) تبدیل شود . قطعا برای خروجی گرفتن مدت زمان کمتری صرف خواهید کرد.



روند رندرگیری در پریمیر پرو می تواند آزار دهنده به نظر برسد ، به طور کلی این مورد می تواند به قدرت سیستم شما هم مرتبط می باشد ، هر چه منابع سخت افزاری شما قوی تر باشد ، سرعت بهتری به شما ارائه می دهد.
به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟
4.4از 5 امتیاز
( 7 نفر امتیاز داده‌اند )
درخواست آپدیت پیشنهاد انتشار مطلب گزارش خرابی لینک

در صورتی که این مطلب نیاز به بروزرسانی دارد و اطلاع دارید نسخه جدیدی برای آن منتشر شده است، می توانید از طریق دکمه زیر درخواست آپدیت ثبت کنید، لطفا به هنگام ثبت درخواست آپدیت لینک این مطلب را همراه با پیام خود ذکر نمائید.

ثبت درخواست آپدیت

پیشنهاد انتشار مطلب از سمت کاربران به معنای قرارگیری حتمی در وبسایت نیست و در صورت موجود بودن آن محصول و تایید مدیر محتوا امکان انتشار آن در سایت وجود دارد. اگر محصول مورد نظر شما برای انتشار مشکلاتی داشته باشد، این مورد توسط ادمین به شما اطلاع داده می شود. همچنین پیش از ارسال پیشنهاد خود، نام محصول را در سایت جستجو نمائید.

ثبت پیشنهاد

برای ارسال گزارش باید عضو سایت بوده و وارد حساب کاربری خود شوید
دسته بندی : وبلاگ
برای اطلاع از پروژه ها ، آموزش ها و مطالب جدید در خبرنامه سایت عضو شده و با مراجعه به ایمیل ، عضویت خود را تکمیل کنید

نظرات کاربران

  1. User Avatar
    عضو سایت
    • farrokh.b
    • ( )
    باسلام و احترام
    کارت گرافیک سیستم من gt730 چهار گیگ می باشد که متاسفانه در پریمیر 2020 آن را ساپورت نمی کند و هنگام رندر گیری از cpuاستفاده می کند .رم سیستم من 8 گیگ است با سی پی یو cri5 و هارد ssd
    اگر رم سیستم را 16 کنم آیا رندر سریعتر می شود یا تاثیری ندارد؟

    1. User Avatar
      مدیر محتوا
      • verified userMaxeffect
      • ( )
      با سلام خدمت شما
      بله متاسفانه تا به امروز ورژن های 2020 پریمیر و افتر افکت مشکلات خاصی دارند ، به طور کلی هر چه سخت افزار قویتری داشته باشید ، سرعت بهتری خواهید داشت.

      موفق باشید

  2. User Avatar
    میهمان
    • مهمان حسین
    • ( )

    سلام

    بنده گزینه ی Render Effects In to Out hkjohf  را انتخاب می کنم اما موقع رند گیری چند ثانیه بعد error compling movi برام ظاهر میشه مشکل از کجاست؟


    1. User Avatar
      مدیر محتوا
      • verified userMaxeffect
      • ( )

      درود

      لطفا عبارت "error compling movi" را در گوگل سرچ کنید.


نظر، پاسخ یا سوال خود را ارسال کنید
برای کد جدید روی آن کلیک کنید
عکس خوانده نمی‌شود
پاسخگو هستیم
پشتیبانی
بهترین راه ارتباطی

ارسال ایمیل:
support@maxeffect.ir