مکس افکت وبلاگ تایپ فارسی در پروژه های نرم افزار افتر افکت

تایپ فارسی در پروژه های نرم افزار افتر افکت

12 دی 1401 Maxeffect 2 نظر
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید
تایپ فارسی کاربردی برای نرم افزار افتر افکت


آموزش کاربردی فارسی نویسی در AE

با سلام و درود خدمت کاربران وبسایت مکس افکت، در این مطلب با نحوه تایپ فارسی در نرم افزار افتر افکت در خدمت شما هستیم، از نسخه CC 2018 نرم افزار افتر افکت به بعد قابلیت فارسی نویسی، با تغییر تنظیمات در نرم افزار قابل انجام شده است، اما همچنان فارسی نویسی برای پروژه های آماده افتر افکت این نرم افزار همراه با مشکل بوده و با چند روش مرسوم این مشکل رفع میشد، نکته قابل توجه اینجا است که ما به هیچ عنوان نیاز به (نرم افزارهای جداگانه یا اسکریپت) برای تایپ فارسی در افتر افکت نداشته ایم و متاسفانه این روش دور از چشم اکثر اساتید و کاربران حرفه ایی بود و ما ابتدا گمان داشتیم این گزینه فقط برای نسخه های جدید CC قابل انجام است و با کمال تعجب از نسخه CC 2018 این قابلیت فعال بوده و اکثر افراد از آن اطلاعی نداشتند! گزینه ای که فقط با یک کلیک تایپ بهم ریخته کلمات فارسی درج شده در پروژه های آماده را تصحیح می کند! لازم به ذکر است که این گزینه برای نرم افزار پریمیر پرو فعال نیست و همچنان باید از فارسی نویس و یا روش هایی که قبلا در یک پست آموزشی دیگر برای شما قرار داده ایم استفاده کنید، با مکس افکت همراه باشید.


لطفا دقت داشته باشید تایپ فارسی به شکل عادی در افتر افکت تعبیه شده است و ویدیوی آموزشی زیر فقط به فارسی نویسی در پروژه های آماده اشاره می کند



لازم به ذکر است اگر از بخش Preferences گزینه South Asian And Middle Eastern فعال نشده باشد، طبق آموزش ویدیویی گزینه Reset Paragraph کارایی نخواهد داشت. همچنین برای تایپ فارسی در مواردی "غیر از پروژه ها" باید گزینه South Asian And Middle Eastern فعال باشد.


این مورد بر روی چندین پروژه آماده تست شده و مشکلی مشاهده نشده است، در صورتی که نتوانستید از این روش برای پروژه خاص خود استفاده کنید، می توانید از روش مرسوم و قدیمی گفته شده در مطلب ( آموزش Mogrt و فارسی نویسی در پریمیر ) برای افتر افکت به کار ببرید.

لینک دانلود رایگان :

دریافت این آموزش

پسورد فایل :
کپی
پسورد برخی از فایلها آدرس قدیمی سایت ( hosseinvfx.ir ) است.
به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟
3.7از 5 امتیاز
( 6 نفر امتیاز داده‌اند )
درخواست آپدیت پیشنهاد انتشار مطلب گزارش خرابی لینک

در صورتی که این مطلب نیاز به بروزرسانی دارد و اطلاع دارید نسخه جدیدی برای آن منتشر شده است، می توانید از طریق دکمه زیر درخواست آپدیت ثبت کنید، لطفا به هنگام ثبت درخواست آپدیت لینک این مطلب را همراه با پیام خود ذکر نمائید.

ثبت درخواست آپدیت

پیشنهاد انتشار مطلب از سمت کاربران به معنای قرارگیری حتمی در وبسایت نیست و در صورت موجود بودن آن محصول و تایید مدیر محتوا امکان انتشار آن در سایت وجود دارد. اگر محصول مورد نظر شما برای انتشار مشکلاتی داشته باشد، این مورد توسط ادمین به شما اطلاع داده می شود. همچنین پیش از ارسال پیشنهاد خود، نام محصول را در سایت جستجو نمائید.

ثبت پیشنهاد

برای ارسال گزارش باید عضو سایت بوده و وارد حساب کاربری خود شوید
دسته بندی : وبلاگ
برای اطلاع از پروژه ها ، آموزش ها و مطالب جدید در خبرنامه سایت عضو شده و با مراجعه به ایمیل ، عضویت خود را تکمیل کنید

نظرات کاربران

  1. User Avatar
    میهمان
    • مهمان علیرضا
    • ( )
    این روش دیگه منسوخ شده. تو افترافکت 2023 اون گزینه رو برداشتن.

    1. User Avatar
      پشتیبان فنی
      • verified userSupport
      • ( )
      سلام خدمت شما
      اگر منظور شما گزینه South Asian And Middle Eastern از بخش Preferences هست بله! تا نسخه CC 2021 این مورد در افتر افکت وجود دارد،
      اما از نسخه CC 2022 به بعد این گزینه برداشته شده و به صورت عادی میشه در افتر افکت فارسی نوشت، اما برای تغییر متن پروژه های آماده به فارسی حتما باید از گزینه Reset Paragraph استفاده کنید.

نظر، پاسخ یا سوال خود را ارسال کنید
برای کد جدید روی آن کلیک کنید
عکس خوانده نمی‌شود
پاسخگو هستیم
پشتیبانی
بهترین راه ارتباطی

ارسال ایمیل:
support@maxeffect.ir