۳۰% تخفیف سال نو  _  کد تخفیف: راهنمای استفاده
مکس افکت وبلاگ آموزش قدم به قدم افکت گلیچ در پریمیر

آموزش قدم به قدم افکت گلیچ در پریمیر

24 فروردین 1399 Maxeffect 0 نظر
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید


با سلام خدمت کاربران مکس افکت ، با یک آموزش جذاب دیگر در خدمت شما هستیم. با نرم افزار پریمیر پرو می توان در چند دقیقه و کمی خلاقیت برای ویدیوها ، ترانزیشن ها و متن های خود افکت گلیچ ایجاد نمائید . در ادامه مطلب با چند روش سریع و آسان برای ساخت افکت گلیچ در پریمیر آشنا می شویم.

چرا باید از افکت گلیچ Glitch استفاده کنیم؟

این افکت به قطع شدن سینگال ، یا جریان برق به طور ناگهانی شباهت دارد . که در زمان های گذشته ، اگر برای دستگاه های خود مانند تلویزیون و ... موارد دیگر این اتفاق رخ می داد قطعا بسیار ناراحت کننده به نظر می رسید. امروزه از این سبک برای جلوه های ویدیویی به وفور استفاده می شود ، و حالت زیبایی به فیلم ها می دهد ، پس برای یادگیری قدم به قدم این افکت جذاب با مکس افکت همراه باشید.

>>> در ادامه برای هر ویدیو ، توضیحات قرار داده شده است.

پخش اول : چگونه برای ویدیوهای خود افکت گلیچ ایجاد کنیم ؟


با استفاده از ابزارهای داخلی پریمیر پرو می توانید طیف گسترده ای از افکت های گلیچ در فیلم خود ایجاد کنید.

مرحله اول : فیلم خود را به تایم لاین نرم افزار اضافه کنید.

اگر نیاز به ویدیوهای آماده دارید به صفحه دانلود فوتیج مراجعه نمائبد.


مرحله دوم : چندی از فریم های فیلم خود را برش دهید.
گلیچ ها به صورت تصادفی در ویدیو تعریف می شوند ، بنابراین یک بخش کوچک از فیلم خود را انتخاب کرده و بخش مختلفی از آن را طبق سلیقه خود برش دهید.

1. بخشی از فیلم های خود را که می خواهید افکت دهید ، انتخاب کنید و تایم لاین خود را زوم کنید.
2. با استفاده از ابزار Razor ، چندین فریم را پشت سر هم برش دهید.
3. اکنون به گزینه Selection Tool بروید و برخی از فریم ها را پاک کنید.

مرحله 3 : کپی و اضافه کردن افکت گلیچ در فریم های باقیمانده

اگر اکنون پروژه خود را پیش نمایش می کنید ، باید یک جلوه بارق را از قاب هایی که حذف کرده اید مشاهده کنید. برای تبدیل شدن این "براق تر" ، می توانید جلوه هایی به قاب های باقی مانده اضافه کنید.

با استفاده از ابزار Selection ، Alt را نگه داشته و فریم های باقی مانده را برای ایجاد یک نسخه بکشید.
یکی از فریم های کپی شده جدید را انتخاب کرده و Opacity آن را در پنل Effect Controls به 50٪ کاهش دهید.
موقعیت یا مقیاس تصویر را تنظیم کنید.
مراحل قبلی را با هر یک از فریم های باقی مانده در جدول زمانی خود تکرار کنید.
آزمایش با اضافه کردن جلوه های مختلف به این فریم ها را امتحان کنید و کانال های رنگ RGB را تغییر دهید.
با دستگاری این موارد و کمی خلاقیت می توانید افکت گلیچ منحصر به فردی  ایجاد کنید.

پخش دوم : چگونه برای متن های خود افکت گلیچ ایجاد کنیم ؟


گاهی اوقات متن استاتیک برای پروژه شما بسیار مهم است ، اما می تواند کمی کسل کننده و ساده به نظر برسد. با اضافه کردن افکت گلیچ به متن ها می توانید متن های خود از حالت ساده خارج کنید و کیفیت کاری ویدیو را بالاتر ببرید .تمام مراحل افکت گذاری فقط چند دقیقه به طول می انجامد ، که در ادامه به صورت مراحله به مرحله آن را آموزش خواهیم داد با مکس افکت همراه باشید.

مرحله 1 : متن خود را اضافه و قالب بندی کنید.

قبل از شروع برای ساخت افکت گلیچ متن های خود ، در مورد محتوای کلمه و قالب بندی تصمیم گیری کنید - زیرا برای تغییر متن ، بعدا بسیار دشوار خواهد بود.

1. با استفاده از ابزار متن ، متن خود را با کلیک روی مانیتور نرم افزار و تایپ متن اضافه کنید.
2. در پنل Effect Controls می توانید خصوصیات قالب بندی مانند اندازه ، فونت و تراز آن را سفارشی سازی کنید.
3. در آخر ، مطمئن شوید که متن شما به طور صحیح قرار گرفته است و Anchor Point مستقیماً در وسط متن قرار دارد.

مرحله 2 : متن خود را کپی کرده و افکت را اضافه کنید.

اگر دوست دارید می توانید خلاق باشید و افکت های مختلف را برای متن امتحان کنید. ما شما را درمورد چگونگی ایجاد اشکال با اثر Wave Warp آموزش می دهیم.

1. با نگه داشتن Alt و کشیدن به مسیر بعدی ، لایه متن خود را کپی کنید. نسخه ای از متن شما باید در بالای متن اصلی ظاهر شود. این لایه ای خواهد بود که برای افکت گلیچ اصلاح می کنید.
2. Wave Warp را در تب Effects جستجو کرده و آن افکت را به مسیر متن جدید اضافه نمائید.
3.در پنل Effect Controls  از بخش Wave Warp ، Wave Type را به "square." تغییر دهید.

مرحله 3 : متن گلیچ خود را برش داده و افکت های مربوط به هر قسمت را تنظیم نمائید.

اکنون که یک لایه متن دیگر ایجاد کرده اید و اثر Wave Warp را اضافه کرده اید ، وقت آن رسیده است که آن را به صورت قطعه قطعه شده و افکت های مربوط به هر قطعه را تنظیم کنید.

1. با استفاده از ابزار Razor ، بخش های کوچکی را از لایه متن گلیچ خود برش دهید. اطمینان حاصل کنید که تاین لاین نرم افزار خود را بزرگنمایی کرده اید. هر یک از این برش ها فقط باید 1 یا 2 فریم طول داشته باشند.
2. سپس به ابزار انتخاب بروید و یکی از کلیپ های کوچکی را که تازه ایجاد کرده اید انتخاب کنید.
 3. در پنل Effect Controls بخش Wave Warp ، ویژگی های Wave Height ، Wave Width و Direction را تنظیم کنید. توصیه می کنیم همیشه Direction را در چند برابر 90 تنظیم نمائید.
4. مرحله 3 را برای هر کلیپ کوچک در لایه متن گلیچ خود تکرار کنید. همچنین می توانید مقیاس برخی از کلیپ ها را تنظیم کنید.
5. در تایم لاین به لایه متن اصلی برگردید ، از Razor Tool استفاده کرده و هر بخشی که در زیر glitch text وجود دارد را حذف کنید تا از تصاویر دوگانه جلوگیری شود. همچنین ، هر متن اضافی که در Glitch Layer باقی مانده است را حذف کنید.

اگر متن خود را از قبل مشاهده می کنید ، باید کلیه ویرایش های شما با هم ترکیب شوند تا جلوه گلیچ ایجاد کنند. می توانید این افکت را در بخش های مختلف ویدیوی خود تکرار کنید ، مانند زمانی که متن جدید روی صفحه ظاهر می شود ، یا قبل از تمام شدن فیلم ها می توانید به کار ببرید

بخش سوم : چگونه یک ترانزیشن گلیچ برای ویدیوهای خود ایجاد کنیم؟


مرحله اول : دو ویدیوی خود را در تایم لاین نرم افزار قرار دهید.
اگر در حال ویرایش پروژه خود هستید ، می توانید به مرحله 2 بروید. در غیر این صورت ، برای شروع کار ، موارد زیر را دنبال نمائید.

1. ویدیوهایی را که می خواهید در پنل پروژه قرار دهید وارد کنید.
2. آنها را به ترتیب زمانی که می خواهید ظاهر شوند ، در تایم لاین خود بکشید. سپس اطمینان حاصل کنید که آنها در همان مسیر ویدیویی قرار دارند.
3.طول و موقعیت کلیپ ها را در Timeline برای ترانزیشن خود تنظیم کنید.

مرحله دوم : یک Adjustment تنظیم کننده را روی نقطه ترانزیشن ایجاد نمائید.

اضافه کردن یک لایه Adjustment به یک مسیر جدید به شما امکان می دهد افکت هایی را که در ترانزیشن شما به هر دو کلیپ قرار دارد را متحرک کنید.

1. گزینه Project Panel را انتخاب کنید و سپس به File> New> Adjustment Layer بروید.
2. لایه Adjustment جدید خود را به Timeline بکشید و آن را قرار دهید ، بنابراین ترانزیشن شما در بالای دو ویدیو قرار دارد.
3. نقاط آغاز و انتهای لایه Adjustment خود را تنظیم کنید ، سپس طول آن در حدود 5/0 تا 1 ثانیه است و با محوریت کلی دو کلیپ ویدیویی شما قرار دارد.
4. در تب Effects ، کانال میکسر را جستجو کرده و آن افکت را به لایه Adjustment در جدول زمانی خود اضافه کنید تا افکت اضافه شود. مطمئن شوید که کانال میکسر را از افکت های ویدیویی اضافه می کنید ، نه افکت های صوتی!
5. همچنین Transform را جستجو کنید و آن افکت را به لایه Layer Adjustment خود اضافه کنید.
6.سرانجام ، با انتخاب گزینه Adjustment Layer ، در پنل Effect Controls گزینه Opacity Blend Mode را به Lighten تغییر دهید.

مرحله 3: لایه Adjustment خود را کپی کنید.

شما می توانید از این لایه های Adjustment استفاده کنید تا قرمز ، سبز و آبی را از کلیپ های ویدیویی خود جدا کرده و موقعیت های آنها را برای ترانزیشن تغییر دهید. تکثیر لایه Adjustment اجازه می دهد تا هر یک از این کانال های رنگی را به طور مستقل اصلاح کنید.

1. Alt را نگه دارید و لایه Adjustment خود را به سمت بالا بکشید تا یک نسخه ایجاد شود. این مرحله را تکرار کنید تا زمانی که سه لایه Adjustment بر روی یکدیگر جمع شوند.
2. یکی از لایه های Adjustment  را انتخاب کنید ، سپس در پنل Effect Controls بخش Channel Mixer گزینه Red-Red را بر روی 0. تنظیم کرده و همین کار را برای Green-Green انجام دهید ، و فقط Blue-Blue را در 100 قرار دهید.
3. مرحله بالا را برای هر یک از لایه های Adjustment خود تکرار کنید ، اما رنگ را تغییر دهید تا یک لایه Adjustment قرمز ، سبز و آبی داشته باشید.

مرحله 4 : Keyframes را به لایه های Adjustment خود اضافه کنید.

پس از جدا کردن کانال های رنگی در مرحله قبل ، اکنون می توانید موقعیت های آنها را با استفاده از keyframes تغییر دهید تا افکت RGB Shift را ایجاد کنید.

1. با انتخاب یکی از لایه های Adjustment ، در پنل Effect Controls ، در زیر Transform ، یک کلید اصلی Position را در ابتدای ، وسط و انتهای کلیپ ایجاد کنید.
2. ویژگی Position را برای کادر کلیدی میانی تنظیم کنید اما دو مورد دیگر را به همان ترتیب رها کنید.
3. دو مرحله فوق را برای هر لایه Adjustment تکرار کنید ، ویژگی Position را در جهات مختلف حرکت دهید. باید کانالهای قرمز ، سبز و آبی ویدیوی خود را در برنامه مانیتور نرم افزار مشاهده نمائید.

مرحله پنجم : افزایش گلیچ در ترانزیشن

برای اینکه این  ترانزیشن بیشتر دارای افکت گلیچ شود ، می توانید با ایجاد یک لایه Adjustment جدید و برش دادن آن به فریم های واحد ، به صورت پشت سر هم با اثر Noise اضافه کنید.

1. یک لایه Adjustment جدید ایجاد کنید ، آن را بر روی جدول زمانی خود از بالای سه لایه فعلی خود بکشید ، و آن را مرتب کنید تا با همان زمان بندی مطابقت داشته باشد.
2. نویز را در تب افکت ها پیدا کنید و آن را به لایه Adjustment جدید خود بکشید.
3. در پنل Effect Controls میزان نویز موجود در لایه تنظیم شده خود را به 100٪ تنظیم کنید.
4. تایم لاین نرم افزار را در حالت بزرگنمایی قرار دهید و چندین فریم واحد را در طول مدت انتقال خود برش دهید. همچنین می توانید Wave Warp را به برخی از فریم اضافه نمائید.
5. تمام قسمتهای باقی مانده از لایه Adjustment خود را انتخاب و حذف کنید ، بنابراین فقط باید چند فریم از Noise در طول ترانزیشن خود داشته باشید.

مرحله ششم : برطرف کردن لبه های سیاه در اطراف ویدیو

ممکن است متوجه شده باشید که لبه های سیاه رنگ در اطراف ویدیوی شما ظاهر می شود. برای برطرف کردن این مشکل ، کافی است با Scale چند درصد همه چیز را زوم نمائید.

1. یک لایه Adjustment  جدید ایجاد کنید و آن را بر روی تایم لاین خود ، بالاتر از لایه های Adjustment  قبلی بکشید.
2. این لایه Adjustment را در تایم لاین بکشید ، بنابراین هر دو کلیپ ویدیویی را پوشش می دهد.
3.افکت Transform را به لایه Adjustment اضافه کنید و Scale را افزایش دهید تا لبه های سیاه دیگر در طول ترانزیشن قابل مشاهده نباشند.

این RGB Shift فقط یکی از انواع افکت glitch می باشد که می توانید برای ترانزیشن خود از آن استفاده نمائید. همچنین می توانید افکت های سفارشی دیگری را از قبل در این آموزش استفاده کنید تا انواع جدیدی از ترانزیشن های گلیچ ایجاد شود.

بخش چهارم: اضافه کردن صدا


نیمی از ویدیو که ادیت می کنید، صوتی است ، بنابراین فراموش نکنید که هر زمان که افکتی می دهید از افکت های صوتی استفاده نمائید! می توانید فایل صوتی خود را از وبسایت مکس افکت از بخش افکت صدا تهیه کنید.

1. صوتی مورد نظر خود را آماده کنید.
2. فایل صوتی را در صفحه پروژه خود وارد کنید.
3. جلوه صوتی را به تایم لاین بکشید و آن را با افکت گلیچ خود تنظیم نمائید.

شما می توانید از این ترفند ساده برای افزودن صدا به هر افکت گلیچی ، ترانزیشن یا متنی که در ویدیوی خود ایجاد کرده اید استفاده کنید. همچنین برای نتایج حذاب تر می توانید صداهای مختلف را روی هم قرار دهید!

افکت گلیچ بدون نیاز به ساخت آن : 

از اینکه تا انتهای این مطلب آموزشی با ما همراه بودید سپاسگذاریم . اگر می خواهید در سریع ترین زمان برای ویدیوها و متن های خود از افکت گلیچ استفاده کنید . کافی است فقط کلمه " گلیچ " یا " glitch " را در وبسایت سرچ کنید . ما برای شما کاربران عزیز تعداد بسیاری پروژه آماده پریمیر و پروژه آماده افتر افکت قرار داده ایم تا به صورت سریع و صرفه جویی زمان ، بتوانید از افکت های گلیچ آماده استفاده کنید.
به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟
4.4از 5 امتیاز
( 5 نفر امتیاز داده‌اند )
دسته بندی : وبلاگ
برای اطلاع از پروژه ها ، آموزش ها و مطالب جدید در خبرنامه سایت عضو شده و با مراجعه به ایمیل ، عضویت خود را تکمیل کنید
نظر، پاسخ یا سوال خود را ارسال کنید
برای کد جدید روی آن کلیک کنید
عکس خوانده نمی‌شود
پاسخگو هستیم
پشتیبانی
بهترین راه ارتباطی

ارسال ایمیل:
support@maxeffect.ir