مکس افکت وبلاگ معرفی 11 نرم افزار منتخب ادیت ویدیو یوتیوب با کامپیوتر

معرفی 11 نرم افزار منتخب ادیت ویدیو یوتیوب با کامپیوتر

29 آذر 1402 Maxeffect 0 نظر
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

نرم افزار های ویرایش فیلم برای یوتیوبری


نرم افزار ویرایش ویدیو برای هر یوتیوبری ضروری است. بدون آن، شما قادر نخواهید بود محتوای باکیفیتی تولید کنید که بینندگان را برای دیدن مطالب دیگر شما بازگرداند. اگر به دنبال بهترین نرم افزار ویرایش ویدیو برای یوتیوب هستید، ما در این مطلب 11 نرم‌ افزار برتر ویرایش ویدیو را معرفی کرده‌ایم که می‌توانید از آنها برای تبدیل ویدیوهای YouTube خود به یک شاهکار استفاده کنید که در نهایت همه آنها را دوست خواهند داشت. با مکس افکت همراه باشید.


🔵 بینش ویدیویی

آیا می‌دانستید که مردم زمان بیشتری را به تماشای ویدیو اختصاص می‌دهند تا اینکه به خواندن متن یا دیدن عکس‌ها بپردازند؟ بر اساس تحقیقات، 81 درصد از افراد ساکن در کشور آمریکا به طور منظم محتوای ویدیویی را در یوتیوب تماشا می کنند که نشان می دهد تبلیغات ویدیویی چقدر موثر بوده است. در واقع، پلتفرم اشتراک گذاری ویدیو از سال 2019 به عنوان متداول ترین پلتفرم آنلاین باقی مانده و از غول های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک پیشی گرفته است.

بنابراین، جای تعجب نیست کسانی که بیشترین بازدید را در پلتفرم‌های اشتراک‌گذاری ویدیو جلب می‌کنند، درآمد بالایی نیز برای آن به دست می‌آورند. یکی از کاربران معروف یوتیوب به نام MrBeast با نزدیک به 90 میلیون مخاطب، تنها در سال گذشته 54 میلیون دلار از محتوای ویدیویی خود به دست آورد، و در حال حاضر بیش از 163 میلیون مخاطب دارد!

با این حال، این فقط یوتیوب نیست که مخاطبان زیادی را برای محتوای ویدیویی خود جذب می کند. افرادی چون چارلی و دیکسی دی آملیو، ستاره‌های TikTok به لطف محتوای ویدیویی معمولی خود در این پلتفرم، مجموعاً ۲۷.۵ میلیون دلار درآمد کسب کرده اند.



🔵 آشنایی با یازده نرم افزار برتر ویرایش ویدیو

- Adobe Premiere Pro

- Shotcut

- Apple iMovie

- Filmora

- Lightworks

- Final Cut Pro X

- CyberLink PowerDirector 365

- Pinnacle Studio

- HitFilm

- Corel VideoStudio Ultimate

- Davinci Resolve


قبل از خواندن ادامه این مطلب، توجه داشته باشید در کشور ایران همه این نرم افزارها به صورت رایگان در دسترس می باشد و بابت آن ها نیازی به پرداخت حق اشتراک یا خرید لایسنس نیست، بنابراین درج قیمت آن ها فقط به معنای توضیحات تکمیلی نرم افزارها بوده و انتخاب نرم افزار مورد نظر برای شما آسانتر می باشد.


1. نرم افزار Adobe Premiere Pro

پریمیر پرو یکی از محبوب ترین نرم افزارهای ویرایش ویدیو در بازار است. از همه فیلمسازان حرفه ای گرفته تا یوتیوبرها از آن استفاده می کنند، زیرا به شما امکان می دهد فیلم ها را به آسانی ویرایش و ایجاد کنید. پریمیر توسط شرکت Adobe توسعه یافته و در سال 2003 راه اندازی شد.


نرم افزار کاربردی پریمیر پرو برای ادیت ویدیو


✔️ ویژگی های مثبت نرم افزار

1. رابط کاربری بصری و آسان برای پیمایش دارد و برای مبتدیانی که به تازگی در YouTube فعالیت خود شروع کرده اند بسیار عالی می باشد.

2. در دسترس بودن طیف گسترده ای از افکت ها و انیمیشن ها این امکان را فراهم می کند که به آسانی ویدیوهایی با ظاهر حرفه ای ایجاد کنید.

3. می‌توانید چندین آهنگ را به ویدیوهای خود اضافه کنید و همچنین می‌توانید روی هر آهنگ افکت‌های مختلف اضافه کنید. این مورد به شما کنترل بیشتری بر روی ویدیوی نهایی می دهد.

4. می توانید موسیقی را از دایرکتوری خود اضافه کنید یا آن را مستقیماً از برنامه خریداری نمائید.

5. این نرم افزار با سایر نرم افزارهای Adobe مانند After Effects و Photoshop کار می کند. استفاده از این برنامه ها با هم و سازماندهی آنها در یک مکان را آسان می کند.

6. افراد بسیاری در دنیا الگوهای لایه باز آن را با نام پروژه آماده پریمیر و افزونه های کاربردی آن را با نام پلاگین و پریست پریمیر و ... روزانه تولید و منتشر می کنند، که با وجود این ابزارها می تواند بهترین انتخاب ممکن باشد.


 نکات منفی

- Adobe Premiere Pro برای نیازهای بیشتر افراد به اندازه کافی سریع است، اما اگر به چیزی سریعتر از آنچه این برنامه ارائه می دهد نیاز دارید، گزینه های سریع تری در دسترس هستند.

- این نرم افزار برای استفاده به اشتراک نیاز دارد که می تواند گران باشد.

- اگر قبلاً با Adobe Premiere Pro آشنایی ندارید، ممکن است کمی طول بکشد تا به آن عادت کرده و ویدیوهای شما خوب به نظر برسند.


پریمیر برای چه چیزی بهتر است

Adobe Premiere Pro بهترین گزینه ما برای کسانی است که به دنبال نرم افزار پیشرفته تر ویرایش ویدیوی YouTube هستند. علیرغم قیمت ممتاز آن، به دلیل مجموعه عمیق ویژگی‌هایش، ارزش فوق‌العاده‌ای را برای کسب درآمد ارائه می‌کند و آن را برای کسانی که ساخت ویدیوهای با کیفیت بالا را جدی می‌گیرند، بهترین گزینه می باشد.


هزینه استفاده از نرم افزار

پریمیر پرو به تنهایی : 20.99 دلار

Adobe Creative Cloud - همه برنامه ها: 52.99 دلار

Adobe Creative Cloud - دانش آموزان و معلمان: 52.99 دلار

Adobe Creative Cloud - دلار 79.99


2. نرم افزار Shotcut

شات کات یک ویرایشگر ویدیویی رایگان، منبع باز و کراس پلتفرم برای ویندوز، مک و لینوکس است. هدف آن سهولت در ویرایش فایل های ویدیویی و صوتی و تبدیل آنها به محصولات نهایی با کیفیت بالا می باشد.


نرم افزار شات کات ادیت فیلم در کمترین زمان

✔️ ویژگی های مثبت نرم افزار

1. Shotcut برای رایانه های Windows و Mac در دسترس است و با اکثر فرمت های ویدیویی اصلی سازگار است. همچنین از بسیاری از فرمت های صوتی از جمله MP3 و FLAC را پشتیبانی می کند.

2. شات کات دارای یک رابط بصری است که یادگیری آن آسان می باشد، بنابراین می توانید بلافاصله اولین پروژه خود را شروع کنید.

3. دارای طیف گسترده ای از ویژگی ها، از جمله تثبیت کننده تصویر، کلیدهای کروما، و انیمیشن های سه بعدی است.

4. همچنین دارای ده ها فیلتر داخلی و ترانزیشن است که می توانید بر روی ویدیوهای خود اعمال کنید.


 نکات منفی

- هیچ پیش نمایشی برای افکت ها و ترانزیشن ها وجود ندارد.


Shotcut برای چه چیزی بهتر است

شات کات بهترین گزینه برای افرادی است که می خواهند یک تجربه ویرایش ساده بدون همه موارد و گزینه های گران قیمت را داشته باشند و به اندازه برخی دیگر از گزینه های موجود در بازار قدرتمند نیست، اما اگر به دنبال نرم افزاری سریع و آسان برای استفاده هستید، Shotcut باید این کار را انجام دهد.


هزینه استفاده از نرم افزار

رایگان


3. نرم افزار Apple iMovie

iMovie یک برنامه ویرایش ویدیو رایگان است که برای iOS و macOS در دسترس است. این نرم افزار به طور انحصاری برای دستگاه های اپل از جمله iPad، iPad 2، iPhone 4، Mac و iPod 4 ساخته شده است و این امکان را به شما می دهد تا کلیپ های مورد علاقه خود را در یک تایم لاین وارد کنید، موسیقی و افکت های صوتی را اضافه کنید، عنوان ها و ترانزیشن ها را اضافه کنید، و سپس از آن خروجی بگیرید. در رسانه های اجتماعی یا با دوستان و خانواده به اشتراک بگذارید.


برنامه کاربردی iMovie برای مک

✔️ ویژگی های مثبت نرم افزار

1. استفاده از آن رایگان است و بر روی محصولات اپل از قبل نصب شده است.

2. گزینه های اشتراک گذاری آسان به شما این امکان را می دهد که مستقیماً در YouTube آپلود کنید یا فقط با یک کلیک از طریق ایمیل به اشتراک بگذارید.

3. رابط کاربری آن بسیار ساده و آسان برای استفاده می باشد. حتی افراد مبتدی نیز می توانند نحوه استفاده از آن را به سرعت و به راحتی یاد بگیرند.

4. iMovie به شما امکان می دهد تصاویر و موسیقی متن را از رایانه خود وارد کنید و آنها را به راحتی به پروژه ویدیویی خود اضافه کنید.


 نکات منفی

- روی رایانه های ویندوزی یا تلفن/تبلت های اندرویدی کار نمی کند.

- اگرچه رایگان است، اما در مقایسه با برنامه‌های گران‌تر مانند Adobe Premiere Pro که دارای ویژگی‌های پیچیده‌تری مانند ردیابی حرکت، ابزارهای تصحیح رنگ و گزینه‌های پیچیده میکس صدا هستند، محدودیت‌های زیادی وجود دارد (در مقابل داشتن پلاگین‌های جداگانه).


iMovie برای چه چیزی بهتر است

اگر فقط به دنبال ابزاری هستید که به شما امکان می دهد کلیپ ها را برش دهید، ترانزیشن بین آنها و افزودن موسیقی هستید، این نرم افزار باید برای آنچه شما نیاز دارید به خوبی کار کند. با این حال، برای قابلیت‌های پیشرفته‌تر ویرایش ویدیو، از نرم‌افزارهایی با عملکرد بیشتر (مانند Final Cut Pro X یا Adobe Premiere) بهره‌مند خواهید شد.


هزینه استفاده از نرم افزار

رایگان


4. نرم افزار Filmora

فیلمورا یک نرم افزار ویرایش ویدیو از Wondershare است. شما را قادر می سازد تا به سرعت و بدون دردسر هر شکلی از ویدیو یا فیلم های حرفه ای را با جلوه های بصری و صوتی مختلف تولید کنید.


نرم افزار فیلمورا برای ویرایش کلیپ ها

✔️ ویژگی های مثبت نرم افزار

1. Filmora دارای کتابخانه ای بیش از 100 قالب آماده است که می توانید از بین آنها انتخاب کنید.

2. همچنین می‌توانید با Fimora استوری بسازید، که به شما امکان می‌دهد چندین کلیپ را با هم در یک پروژه یکپارچه برای تجربه تماشای روان‌تر ترکیب کنید.

3. طرح بندی برنامه به راحتی قابل درک و پیمایش است، بنابراین حتی مبتدیان نیز با استفاده از آن احساس راحتی می کنند.

4. ویژگی تصحیح خودکار رنگ، تصحیح تعادل رنگ در فیلم‌های ویدیویی خود را به‌طور خودکار آسان می‌کند، بنابراین نیازی به صرف زمان برای تنظیم دستی هر شات ندارید.


 نکات منفی

- همه ویدیوهای شما در نسخه رایگان دارای علامت تجاری بر روی آنها هستند.

- برای دسترسی به ویژگی هایی مانند کی فریم، سرعت ramping و خروجی 4K باید آن ارتقا دهید.


Filmora برای چه چیزی بهتر است

سهولت استفاده و ویژگی های متنوع Filmora آن را برای ویرایشگرهای ویدیویی مبتدی و با تجربه تر به طور یکسان عالی می کند. نسخه آزمایشی رایگان به کاربران امکان می‌دهد نرم‌افزار را آزمایش کنند و برای استفاده از آن مشکلی نداشته باشند، با این حال، برای بهره‌مندی از ویژگی‌های پیشرفته‌تر و در عین حال ضروری‌تر، باید به اشتراک دلاری سالانه یا دائمی ارتقا دهید.


هزینه استفاده از نرم افزار

طرح رایگان: 0 دلار

برنامه سالانه: 49.99 دلار آمریکا

برنامه دائمی (دسترسی مادام العمر): 79.99 دلار


4. نرم افزار Lightworks

Lightworks یک نرم افزار ویرایش ویدیو است که بیش از 20 سال از ساخت آن می گذرد. این برنامه رایگان، منبع باز و کراس پلتفرم است، به این معنی که می توان از آن در سیستم عامل های ویندوز، مک و لینوکس استفاده کنید.


معرفی جدید نرم افزار لایت ورک

✔️ ویژگی های مثبت نرم افزار

1. رابط کاربری بصری است و استفاده از آن را آسان می کند حتی اگر در زمینه ویرایش ویدیو تازه کار هستید.

2. این نرم‌افزار دارای مجموعه‌ای قوی از ابزارها، از جمله اصلاح رنگ، لغزنده‌های تصحیح تعادل رنگ سفید و گاما، گزینه‌های تثبیت‌کننده ویدیو، و قابلیت‌های میکس صدا، و همچنین مجموعه کاملی از افکت‌ها مانند ترانزیشن و تایتل ها است.

3. Lightworks انواع مختلفی از فرمت های ویدویی از جمله AVI، MPEG2، MPEG4 و QuickTime را پشتیبانی می کند.

4. در مدیریت فایل‌های حجیم عالی است، بنابراین اگر تعداد زیادی فیلم یا کلیپ‌های ویدیویی با وضوح بالا دارید، Lightworks می‌تواند به راحتی با آنها کار کند.


 نکات منفی

- مستندات زیادی در مورد نحوه عملکرد ویژگی های خاص در خود Lightworks وجود ندارد. با وجود رابط کاربری آسان، کاربران ممکن است همچنان با برخی از ویژگی های پیشرفته تر مشکل داشته باشند اگر از قبل ندانند چگونه کار می کنند.

- در حالی که نسخه رایگان هنوز کاملاً پیشرفته است، به شما اجازه نمی دهد با رزولوشن 1080p یا بالاتر خروجی بگیرید.


Lightworks برای چه چیزی بهتر است

این نرم افزار یک انتخاب عالی برای پروژه‌های کوچک یا بدون بودجه است که به مجموعه قوی ابزارهای ویرایش ویدیو نیاز دارد و بدون صرف هزینه های بسیار برای تجهیزات گران‌قیمت، می توانید ویدیوهایی با ظاهر حرفه‌ای در خانه ایجاد نمائید.


هزینه استفاده از نرم افزار

نسخه رایگان: 0 دلار

نسخه Lightworks Create : 

9.99 دلار آمریکا در ماه

نسخه Lightworks Pro :

23.99 دلار آمریکا در ماه


6. نرم افزار Final Cut Pro X

فاینال کات یک نرم افزار ویرایش ویدیو است که توسط حرفه ای ها و آماتورها به طور یکسان استفاده می شود. این نرم افزار در سال 1999 توسط اپل توسعه یافت و می تواند با هر سیستم عامل Mac OS X استفاده شود.


نرم افزار فاینال کات برای ویرایش کلیپ های یوتیوب


✔️ ویژگی های مثبت نرم افزار

1. Final Cut Pro X طوری طراحی شده است که به اندازه کافی ساده باشد تا هر کسی بتواند فوراً آن را نصب کرده و شروع به ادیت ویدیو کند، حتی اگر تجربه قبلی با نرم افزار ویرایش ویدیو نداشته باشید.

2. شما می توانید همه چیز را از ویرایش های ساده مانند اضافه کردن متن یا موسیقی تا موارد پیشرفته تر مانند تصحیح رنگ و جلوه های موشن انجام دهید. همچنین می‌توانید از جلوه‌هایی مانند ترانزیشن بین کلیپ‌ها و عناوین/متن‌های سه‌بعدی که در زمان واقعی متحرک می‌شوند، استفاده کنید.

3. فاینال کات به شما امکان می دهد چندین فایل ویدیویی را به طور همزمان در یک پروژه وارد کنید، بنابراین مجبور نیستید هر کدام را جداگانه وارد کنید.

4. همانند نرم افزار پریمیر پرو، افزونه و پروژه های آماده فاینال کات همواره در دنیا توسط افراد حرفه ای به صورت روزانه تولید و منتشر می شود.


 نکات منفی

- یکی از گران‌ترین نرم‌افزارهای ویرایش ویدیو است.

- فقط با سیستم عامل های MAC سازگار است.


فاینال کات برای چه چیزی بهتر است

این نرم افزار توسط بسیاری از افراد حرفه ای در صنعت فیلم استفاده می شود که باید بتوانند به سرعت فیلم های با کیفیت بالا برای تولیدات خود ایجاد کنند. هزینه بالای آن باعث می‌شود، برای کسانی که ویدیوها را به صورت تمام وقت ایجاد و ویرایش می‌کنند، به جای علاقمندان یا یوتیوبر های مبتدی مناسب‌تر باشد.


هزینه استفاده از نرم افزار

هزینه یکباره 299 دلار آمریکا.


7. نرم افزار CyberLink PowerDirector 365

برنامه ویرایش ویدیو PowerDirector 365 CyberLink با هدف ایجاد تعادل بین سهولت استفاده و ویرایش عالی است. با هر سیستم عامل ویندوز و مک سازگار می باشد.


برنامه PowerDirector برای مک و ویندوز

✔️ ویژگی های مثبت نرم افزار

1. رابط کاربری تمیز و شهودی

2. این نرم افزار شامل بیش از 100 عملکرد ویرایش صدا و تصویر است. حتی کاربران بی تجربه نیز می توانند اسلایدشوهای خیره کننده، عناوین متحرک سه بعدی، تم های حرفه ای و زیرنویس تولید کنند.

3. حتی زمانی که کاربر سطوح متعددی برای رندر دارد، می‌تواند آن‌ها را در عرض چند دقیقه (نه چند ساعت، مانند سایر برنامه‌ها) رندر کند.

4. این نرم افزار قابلیت ویرایش ویدیوهای 360 درجه را با پیچیده ترین روش را دارد.

5. این نرم افزار به کاربران اجازه می دهد تا پلتفرم ها و مخاطبان مختلفی را هدف قرار دهند زیرا عملاً از تمام فرمت های صوتی و تصویری پشتیبانی می کند.


 نکات منفی

- ویژگی تطبیق رنگ آن می تواند با بهبود انجام شود.

- تعداد زیادی از کاربران مشکلات پیش بینی نشده ای را تجربه کرده اند، مانند باگ یا خراب شدن گهگداه نرم افزار.


نرم افزار CyberLink برای چه چیزی بهتر است

این نرم افزار علیرغم ارزان‌تر بودن نسبت به برخی از برنامه‌های معروف‌تر ویرایش ویدیو، مانند Adobe Premiere Pro و Final Cut Pro X، به همان اندازه، اگر نگوییم بیشتر، ویژگی‌هایی دارد که ویرایشگرهای ویدیویی مبتدی و با تجربه از آنها استقبال می‌کنند و باعث می شود که بدون در نظر گرفتن نوع پروژه ویدیویی که روی آن کار می کنید، برنامه ای ایده آل برای ویرایش ویدیوی همه منظوره باشد.


هزینه استفاده از نرم افزار

برنامه ماهانه: 19.99 دلار آمریکا در ماه

برنامه سالانه: 69.99 دلار آمریکا در سال


8. نرم افزار Pinnacle Studio

این نرم افزار یک برنامه ویرایش ویدیو که توسط Pinnacle Systems تولید شده است، دارای امکانات و ابزارهای فراوانی برای کمک به فیلمبرداران مشتاق می باشد.


نرم افزار Pinnacle Studio برای ادیت فیلم برداری

✔️ ویژگی های مثبت نرم افزار

1. ویژگی تایم لاین این نرم افزار جهت شروع کار با ویرایش ویدیو را برای مبتدیان آسان می کند زیرا می توانید به راحتی بدون نیاز به فکر کردن زیاد در مورد آن، ببینید که همه چیز در جدول زمانی شما کجا قرار دارد.

2. وب‌سایت Pinnacle Studio شامل آموزش‌های دقیقی است که کاربران را در تمام جنبه‌های نرم‌افزار راهنمایی می‌کند، از جمله نحوه فیلم‌برداری با تلفن‌های خود و نحوه آپلود آن در YouTube.

3. هنگام ایجاد پروژه ویدیویی خود می توانید از میان چندین موضوع انتخاب کنید و این کار را برای یوتیوبرها که می خواهند پروژه هایشان با سبک بصری محتوای دیگری که ممکن است با استفاده از نرم افزار ایجاد کرده اند مطابقت داشته باشد، آسان تر سازد.

4. ارزش بیشتر به لطف قیمت ارزان تر و یکبار خرید آن


 نکات منفی

- علیرغم مقرون به صرفه بودن، Pinnacle Studio به اندازه سایر برنامه های موجود در بازار قوی نیست، به ویژه برای کارهای ویرایش پیشرفته تر مانند تصحیح رنگ یا ردیابی حرکت.

- علاوه بر این، کاربران مجاز به ترکیب آهنگ های مختلف در یک آهنگ واحد یا Voiceover نیستند.


نرم افزار Pinnacle Studio برای چه چیزی بهتر است

برای یوتیوب‌برها، اینفلوئنسرهای رسانه‌های اجتماعی و استارت‌آپ‌هایی که می‌خواهند ویدیوهای باکیفیت تولید کنند، اما نمی‌توانند نرم‌افزار مبتنی بر اشتراک مانند Adobe Premiere Pro را بپردازند، بهترین است. Pinnacle Studio دارای بسیاری از ویژگی های پیشرفته است که آن را برای ویرایشگرهای ویدیویی مبتدی و متوسط مناسب می کند. با این حال، ویرایشگرهای ویدیویی حرفه ای برخی از ویژگی ها را کم تر خواهند دید.


هزینه استفاده از نرم افزار

نسخه استودیو: 54.95 دلار

نسخه استودیو پلاس: 89.95 دلار

نسخه استودیو نهایی: 109.95 دلار


9. نرم افزار HitFilm

HitFilm یک نرم افزار ویرایش ویدیو و جلوه های بصری رایگان از سازندگان FXhome است. با کمک ابزارهای VFX با کیفیت بالا، به شما کمک می‌کند محتوای ویدیویی شگفت‌انگیزی از جمله ویدیوهای توضیح‌دهنده، تبلیغات، فیلم‌ها و ویدیوهای بازی ایجاد کنید.


نرم افزار hitfilm برای وی اف ایکس

✔️ ویژگی های مثبت نرم افزار

1. HitFilm بسیاری از ویژگی‌های عالی را در نسخه رایگان خود ارائه می‌کند، از جمله پشتیبانی از رزولوشن 4K و بیش از 100 افکت و ترانزیشن.

2. این نرم افزار پشتیبانی از گردش کار در تمام سطوح ویرایش، از سطح مبتدی تا متخصص را فراهم می کند. شامل آموزش های سریع و قالب های آماده است که تولید محتوا را ساده می کند و طیف گسترده ای از گزینه های اضافی مانند فیلترها را شامل می شود.

3. HitFilm با هر دو سیستم عامل ویندوز و مک سازگار است.

4. از ویدیوهای 360 درجه و 4K پشتیبانی می کند.


 نکات منفی

- رابط کاربری ممکن است در نگاه اول گیج کننده به نظر برسد.

- برای باز کردن قابلیت های پیشرفته تر باید هزینه های اضافی بپردازید.


نرم افزار HitFilm برای چه چیزی بهتر است

HitFilm یک جایگزین عالی برای نرم‌افزارهای گران‌تر ویرایش ویدیو می باشد، زیرا دارای تمام ویژگی‌هایی است که از یک برنامه ویرایش ویدیوی پیشرفته انتظار دارید - مانند ردیابی حرکت، کامپوزیت و صفحه سبز - و همچنین چند ویژگی منحصر به فرد دارد که آن را از رقبا متمایز می کند.


هزینه استفاده از نرم افزار

رایگان است، اما می‌توانید برای باز کردن قفل ویژگی‌ها و بسته‌های بیشتر هزینه کمی بپردازید.


10. نرم افزار Corel VideoStudio Ultimate

Corel VideoStudio یک نرم افزاری ویرایش ویدیو است که با ویندوز مایکروسافت سازگار می باشد. دارای طیف گسترده ای از ابزارهای قدرتمند بوده که برای آسان کردن ویرایش ویدیو طراحی شده اند.


نرم افزار فوق العاده Corel VideoStudio برای ویندوز

✔️ ویژگی های مثبت نرم افزار

1. یادگیری نحوه استفاده از این نرم افزار زمان زیادی نمی برد، زیرا رابط کاربری بصری و آسان برای پیمایش دارد.

2. مقرون به صرفه است. شما می توانید بسیاری از ویژگی های مشابه برنامه های گران قیمت را با هزینه این نرم افزار بدون نیاز به پرداخت نسخه پریمیوم آن به دست آورید.

3. Corel VideoStudio Ultimate همچنین از چندین زبان پشتیبانی می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد تا روی پروژه‌ها با هم کار کنند، حتی اگر به طور همزمان به اینترنت متصل نباشند.

4. دارای صدها افکت و فیلتر است که به شما امکان می دهد ویدیوهای خود را به روش های بی شماری شخصی سازی کنید.

5. پشتیبانی مشتری عالی این شرکت 24/7 را از طریق ایمیل یا تلفن ارائه می دهد.


 نکات منفی

- فرمت‌های ویدیویی با کیفیت بالا مانند فایل‌های AVCHD و XDCAM را پشتیبانی نمی‌کند، اما می‌توان آنها را با استفاده از برنامه‌های دیگر قبل از وارد کردن آنها به Corel VideoStudio Ultimate تبدیل کرد.

- در حالی که این نرم‌افزار دارای برخی ویژگی‌های عالی مانند درجه‌بندی خودکار و ردیابی حرکت است، اما فاقد برخی ویژگی‌های دیگر است که کاربران با تجربه‌تر ممکن است به آن نیاز داشته باشند، مانند کادربندی یا ابزارهای کامپوزیت پیشرفته مانند keying.


نرم افزار Corel VideoStudio Ultimate برای چه چیزی بهتر است

سادگی Corel VideoStudio آن را برای ویرایشگرهای ویدیوی مبتدی مناسب تر از ویرایشگرهای پیشرفته می کند. طیف گسترده‌ای از ویژگی‌های اساسی را ارائه می‌کند که به کاربران یوتیوب اجازه می‌دهد ویدیوهای با کیفیت بالا را با قیمتی مقرون به صرفه‌تر از نرم‌افزار ویرایش ویدیو مبتنی بر حق اشتراک ایجاد کنند.


هزینه استفاده از نرم افزار

نسخه حرفه ای: 79.99 دلار

نسخه نهایی: 99.99 دلار


11. نرم افزار  Davinci Resolve

سریع و کارآمد می باشد و این نرم افزار شامل تمام ابزارهایی است که یک ویرایشگر حرفه ای به آن نیاز دارد و کیفیت تصویر و صدای بالایی را نیز ارائه می دهد. علاوه بر این، کنترل کامل بر فرآیند ویرایش و ابزارهای عالی تصحیح رنگ را به شما می دهد. از آن می توانید در مک/ویندوز/لینکوس استفاده کنید.


نرم افزار حرفه ای و جذاب davici برای ساخت ویدیو

 

✔️ ویژگی های مثبت نرم افزار

  1. داوینچی ریزالو ویرایش حرفه‌ای 8K، تصحیح رنگ، جلوه‌های بصری و صوتی را در یک پکبج واحد ترکیب می‌کند، به همین دلیل است که یکی از نرم‌افزارهای انتخابی برای بسیاری از تدوین‌گران حرفه‌ای فیلم‌ها، نمایش‌های تلویزیونی و تبلیغات است.
  2. نسخه رایگان DaVinci Resolve در بین یوتیوب‌برها و گیمرها محبوب است زیرا زیرمجموعه بزرگی از ویژگی‌های ویرایش برنامه را بدون قابلیت‌های سطح حرفه‌ای که به آن‌ها نیاز ندارند، به آن‌ها می‌دهد. در واقع، این قدرتمندترین گزینه رایگان ویرایش ویدیویی است که می توانید پیدا کنید.
  3. تایم لاین دوگانه برای پیمایش سریع، برش، ویرایش
  4. یک رابط کاربری عالی اختصاصی که به شما امکان ویرایش جزئیات را می دهد.
  5. ویرایش خودکار هوشمند که کلیپ های صوتی و تصویری را برای شما همگام می کند.
  6. ابزارهای داخلی برای جلوه‌های تصویر در تصویر، زمان‌بندی مجدد، Stabilization، زوم پویا، متن و صدا
  7. گزینه تشخیص چهره که چهره‌ها را در کلیپ‌های شما به صورت اتوماتیک بر اساس افراد شناسایی می‌کند
  8. پردازش سریع و برای استفاده به یک سیستم قوی نیاز ندارد.

 

 نکات منفی

- در نسخه های قدیمی تر ورود به نرم افزار به دلیل فراوانی گزینه ها و عملکردها می تواند کمی سخت باشد، اما در نسخه جدید (18) رفع شده است.

- اگر چه پشتیبانی از قالب ها و منابع برای این نرم افزار در حال گسترش است، اما برای مثال همچنان به اندازه نرم افزار Premiere Pro نیست! البته باید بدانید از اواخر سال 2021 میلادی به بعد قالب های لایه باز و مجموعه پریست داوینچی ریزالو بسیار رو به افزایش بوده و در کمپانی های معروفی همچون انواتو و موشن اری روزانه متریال های جدیدی منتشر می شود، همچنین در سایت مکس افکت پکیج ها و پروژه های داوینچی ریزالو را در تنوع و سبک ها مختلف مشاهده و دریافت نمائید.

 

نرم افزار DaVinci Resolve برای چه چیزی بهتر است

یکی از گزینه های معروف این نرم افزار تنظیمات اصلاح رنگ آن است که می تواند بهترین نرم افزار برای این کار باشد و دارا بودن ابزارهای کاربردی در نسخه رایگانمی باشد که آن را به یک گزینه ایده آل برای تمامی یوتیوبرهای هدفمند و فیلم سازان حرفه ای تبدیل کرده است.

 

هزینه استفاده از نرم افزار

رایگان است و برای دریافت نسخه استودیو باید 295 دلار پرداخت کنید.


نکات مهم و کاربردی انجام ادیت فیلم

👈 نکاتی برای انجام ویرایش ویدیو

🔹 از نرم افزار مناسب برای نیاز خود استفاده کنید. شما به نرم افزاری نیاز دارید که بتواند صدا و تصویر را به آسانی ویرایش کند و همچنین به شما امکان می دهد افکت های ویژه ای مانند ترانزیشن یا فیلتر را اضافه کنید.

🔹 از استفاده بیش از حد فیلترها یا عناوین خودداری کنید زیرا این امر می تواند ویدیوی شما را غیرحرفه ای و ارزان جلوه دهد. تا جایی که ممکن است همه چیز را ساده نگه دارید.

🔹 از ترانزیشن هایی استفاده کنید که با موسیقی یا ریتم گفتار شما هماهنگ باشد (در صورت وجود). اگر ترانزیشن های شما خیلی ناگهانی باشد، به نظر می‌رسد که یک کلیپ  فقط به دیگری بریده می‌شود. اگر ترانزیشن های شما خیلی ظریف باشد، ممکن است اصلاً مورد توجه قرار نگیرند.

🔹 مطمئن شوید که سطح صدای شما در تمام ویدیو متعادل است. اگر صدای برخی از قسمت‌ها بلندتر از قسمت‌های دیگر است (مانند زمانی که موسیقی روی دیالوگ پخش می‌شود)، از اکولایزر برای تنظیم آن‌ها استفاده کنید.

🔹 از B-roll کم تر استفاده کنید و همیشه مطمئن شوید با داستانی که می‌گویید مرتبط است.

🔹 سعی کنید شات های غیرضروری را کاهش دهید، و همچنین تعداد دفعات تکرار خود را کاهش دهید تا مطمئن شوید که هر کلیپ فقط به اندازه‌ای است که برای هدفش در محصول نهایی لازم می باشد.

- اگر وقت یا تجربه کافی ندارید، از استخدام یک ویرایشگر ویدیوی حرفه‌ای نترسید. این کار می‌تواند بهترین سرمایه‌گذاری باشد که برای افزایش موفقیت در کانال YouTube خود انجام می‌دهید.


جمع بندی

- بر کسی پوشیده نیست که ویرایش ویدیو یک کار هنری است. برای انجام آن به مهارت، صبر و آزمون و خطای بسیاری نیاز می باشد. با این حال، نرم افزار کاملی که در دسترس دارید، ایجاد ویدیوهای یوتیوب با کیفیت بالا و جذاب می تواند یک فرآیند ساده و سرگرم کننده باشد.


- اگر بخواهیم یک نگاه کلی داشته باشیم در ایران طرفداران نرم افزار های ( فاینال کات/پریمیر/داوینچی ریزالو ) تعداد بسیار بالایی داشته و هر سه مورد به مراتب امکانات عالی در اختیار هر یوتیوبر قرار می دهند، اما همچنان مخاطبین داوینچی و به خصوص پریمیر پرو بیشتر می باشد، به این دلیل که این دو نرم افزار را می توانید در مک و ویندوز استفاده کنید و این مورد برای فاینال کات فقط محدود به سیستم عامل مک می باشد. همچنین داوینچی ریزالو از لحاظ سیستم عامل یک برتری دیگری نسبت به این دو نرم افزار دارد و آن هم این است که می توانید در سیستم عامل لینوکس از آن بهره ببرید!


برای تصمیم گیری نهایی و انتخاب نرم افزار چه چیزی مهم است؟


🔸- به صورت کلی چه از این 3 نرم افزار مشهور استفاده کنید، چه موارد دیگری که در این مقاله به آن اشاره نمودیم، گاهی مواقع فقط نیاز است (شروع) کنیم!


🔸- اگر می خواهید برنامه ریزی دقیق تری داشته باشید و در نهایت متوجه شوید که شما می توانید با کدام نرم افزار ادیت انجام دهید، باید به دنبال این نکته باشید که نرم افزار انتخابی به چه اندازه می تواند نیازهای شما را رفع کند؟ و مجموعا یک درک کلی از نیازهای خود و امکانات هر نرم افزار داشته باشید.


🔸بسیاری از سازندگان ویدیو برای خلق یک اثر جذاب، از نرم افزارهای مختلفی استفاده می کنند و به عنوان مثال ادیت های کلی خود را در پریمیر و اصلاح رنگ فیلم را داوینچی انجام می دهند و به آسانی پروژه های کاری خود را بین این دو جابجا می کنند. البته باید بدانید در پریمیر هم می توانید ادیت رنگ انجام دهید، اما این مورد در داوینچی ریزالو بسیار امکانات بیشتر و عمیق تری به شما می دهد. ما به هیچ عنوان نمی توانیم بگوییم کدام نرم افزار برای شما بهتر است، هر کدام دارای امکانات و ایراداتی هستند و برحسب ابزار و رابط کاربری و ... موارد دیگر برای ساخت یک کار نهایی می توانیم از هر نرم افزار دلخواه طبق نیاز خود بهره ببریم.


🔸به یاد داشته باشید، اگر ایجاد ویدیوهای باکیفیت برای کانال YouTube خود را دشوار می دانید، لازم نیست فقط از گزینه های موجود در نرم افزار استفاده کنید، وبسایت مکس افکت خانه هزاران افکت آماده و آموزش های مربوط به یوتیوب و نرم افزارهای مختلف مانند پریمیر و سایر موارد است که می توانید با استفاده از آن ها خلاقیت و کیفیت محتواهای جدید خود را افزایش دهید. لازم به ذکر است به دلیل اینکه به صورت همه جانبه در جهان ( چه از لحاظ استفاده/آموزش و همچنین تولید الگوها و افکت های کاربردی ) به نرم افزار فاینال کات، پریمیر پرو و داوینچی ریزالو بیشتر پرداخته می شود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟
4.3از 5 امتیاز
( 14 نفر امتیاز داده‌اند )
درخواست آپدیت پیشنهاد انتشار مطلب گزارش خرابی لینک

در صورتی که این مطلب نیاز به بروزرسانی دارد و اطلاع دارید نسخه جدیدی برای آن منتشر شده است، می توانید از طریق دکمه زیر درخواست آپدیت ثبت کنید، لطفا به هنگام ثبت درخواست آپدیت لینک این مطلب را همراه با پیام خود ذکر نمائید.

ثبت درخواست آپدیت

پیشنهاد انتشار مطلب از سمت کاربران به معنای قرارگیری حتمی در وبسایت نیست و در صورت موجود بودن آن محصول و تایید مدیر محتوا امکان انتشار آن در سایت وجود دارد. اگر محصول مورد نظر شما برای انتشار مشکلاتی داشته باشد، این مورد توسط ادمین به شما اطلاع داده می شود. همچنین پیش از ارسال پیشنهاد خود، نام محصول را در سایت جستجو نمائید.

ثبت پیشنهاد

برای ارسال گزارش باید عضو سایت بوده و وارد حساب کاربری خود شوید
دسته بندی : وبلاگ
برای اطلاع از پروژه ها ، آموزش ها و مطالب جدید در خبرنامه سایت عضو شده و با مراجعه به ایمیل ، عضویت خود را تکمیل کنید
نظر، پاسخ یا سوال خود را ارسال کنید
برای کد جدید روی آن کلیک کنید
عکس خوانده نمی‌شود

👈 سوالات متداول این مطلب

🔶 نرم افزار منتخب اکثر یوتیوبرها

طبق بسیاری از انجمن‌های یوتیوبر، به نظر می‌رسد Final Cut Pro، iMovie ،Premiere Pro و Davinci Resolve نرم‌افزار انتخابی برای بسیاری از یوتیوبرها هستند و این چهار نرم افزار مورد تایید تیم مکس افکت می باشد، همچنین iMovie به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد زیرا از قبل روی دستگاه های اپل نصب شده است و بسیاری از آنچه را که برای انجام ویرایش اولیه ویدیو نیاز دارید ارائه می دهد.

🔶 بهترین نرم افزار ویرایش ویدیو برای مبتدیان

نرم افزارهای Corel VideoStudio، Pinnacle Studio، CyberLink PowerDirector 365، و Shotcut همگی گزینه‌های عالی برای کسانی هستند که تازه شروع به ویرایش ویدیو کرده‌اند، به ویژه به دلیل سهولت استفاده، پشتیبانی مشتری و ویژگی‌های هدفمند مبتدی آن.

🔶 بهترین نرم افزار ویرایش ویدیوی رایگان

در کشور ایران به دلیل شرایط کپی رایت از همه ی نرم افزارهای گفته شده در این مطلب مانند Shotcut، Apple iMovie، Davinci Resolve، Filmora، Lightworks و HitFilm می توانید استفاده کنید همگی نسخه‌های رایگان نرم‌افزار ویرایش ویدیوی خود را همراه با مجموعه‌ای از ویژگی‌های مفید برای کمک به شما در ایجاد ویدیوهای با کیفیت بالا ارائه می‌کنند..

🔶 آیا به تنهایی می توانم ویرایش حرفه ای ویدیو انجام دهم؟

در حالی که نرم افزارهای ذکر شده در این مقاله این امکان را برای شما فراهم می کند که ویدیوهای خود را به تنهایی ویرایش کنید، برخی از آنها به یک بخش آموزشی دارند، بنابراین می توانید از آن استفاده کنید. لازم به ذکر است که در سایت مکس افکت آموزش های جامعی برای نرم افزارهای پریمیر پرو و ... قرار داده شده است.

پاسخگو هستیم
پشتیبانی
بهترین راه ارتباطی

ارسال ایمیل:
support@maxeffect.ir