۳۰% تخفیف سال نو  _  کد تخفیف: راهنمای استفاده
مکس افکت وبلاگ پریمیر یا داوینچی! کدام برای تدوین فیلم بهتر است؟

پریمیر یا داوینچی! کدام برای تدوین فیلم بهتر است؟

06 دی 1399 Maxeffect 0 نظر
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید
تفاوت پریمیر با داوینچی ریزالو,نرم افزار داوینچی ریزالو

اگر به تازگی می خواهید وارد دنیای ویرایش فیلم و ویدیو شوید یا به دنبال تغییر نرم افزار انتخابی خود هستید ، دانستن اینکه از کجا شروع کنید ممکن است بسیار چالش برانگیز باشد. در زمین بازی ، این نوع نرم افزارها ، چندین بازیکن بزرگ وجود دارد که هرکدام دارای یک پایگاه کاربری اختصاصی هستند و به شما می گویند ما بهترین انتخاب هستیم!

 

نرم افزار ویرایشی که انتخاب می کنید در نهایت باید به آنچه می خواهید بدست آورید برسد. امروز ، ما با نگاهی دقیق به DaVinci Resolve و Premiere Pro به شما در تصمیم گیری آگاهانه کمک می کنیم. با مکس افکت همراه باشید.

 

خلاصه عناوین این مطلب :

بخش اول : بررسی اجمالی _ جدول ویژگی ها و تفاوت های کلیدی

بخش دوم : بررسی _ پریمیر پرو با داوینچی ریزالو

قیمت گذاری

پلتفرم

جدول زمانی ( TimeLine )

ثبات

امکانات

کارایی

ادغام ها

بخش سوم : نتیجه گیری _ کدام نرم افزار را باید انتخاب کنید؟


بخش اول : بررسی اجمالی _ جدول ویژگی ها و تفاوت های کلیدی


با یک نگاه دریابید که چه نرم افزاری برای نیازهای ویرایش فیلم و بودجه شما بیشتر منطقی است. البته بحث بودجه نرم افزاری در ایران صدق نمی کند!


نرم افزار
DaVinci Resolve
Premiere Pro
پلتفرم ویرایش
ویندوز - مک - لینوکس
ویندوز - مک
قیمت گذاری
رایگان اما با محدودیت . نسخه Studio آن 299 دلار است. بعد از خرید نسخه Studio آن برای هر ماه نیازی به تمدید آن نخواهید داشت. آپدیت های آینده رایگان است.
نسخه سالانه : 239.88 دلار . نسخه ماهانه : 20.99 دلار
هزینه ها می توانند به مرور زمان به دلیل قیمت گذاری مبتنی بر اشتراک اضافه شوند.
رابط کاربری
چیدمان پنجره ها و ابزارها تغییر کرده و با هر مرحله از روند ویرایش سازگار می شوند. برای اجرا در چندین نمایشگر طراحی شده است. 
رابط کاربری عالی
می توانید طرح و اندازه پنجره را سفارشی کنید و فضای کاری الگو خود را ذخیره کنید.
تایم لاین
در یک جدول زمانی سنتی کلیپ ها را به طور دلخواه تنظیم کنید.
در یک جدول زمانی سنتی کلیپ ها را به طور دلخواه تنظیم کنید.
ویرایش 4K
در نسخه رایگان موجود نیست . 4K و 8K در نسخه پولی موجود است.
سخت افزار قوی نیاز دارد - در غیر این صورت برای فایل های 4K باید از پروکسی استفاده کنید.
اصلاح رنگ
کنترل کامل دستی اصلاح و درجه بندی رنگ. ویژگی های جدید تعادل رنگ و تطبیق خودکار در نسخه استودیو موجود است.
کنترل رنگ آسان و بصری.
متن و تایتل
 به راحتی متن و عنوان را در پروژه های خود ایجاد کنید.
 به راحتی متن و عنوان را در پروژه های خود ایجاد کنید.
موشن گرافیک
با موتور کامپوزیت سه بعدی جدید برای VFX
 به علاوه یکپارچه سازی After Effects
صدا
ایستگاه کاری صوتی دیجیتال Fairlight ، شامل ابزارهای ADR و دسترسی به کتابخانه صدای افکت های Foley.
کنترل های صوتی عالی ، به علاوه پیوندهای Adobe Audition.
ادغام ها
با پلتفرم بررسی Frame.io تحت وب ادغام می شود.
سازگاری بین سایر نرم افزار های Adobe است.
کاربر
Collaboration
نسخه رایگان محدود است. نسخه استودیو دارای طیف کاملی از ویژگی های مشترک ، از جمله حالت. فقط خواندنی و گپ داخلی است.
عالی برای کار با یک تیم در چندین سیستم و / یا برنامه های دیگر در Creative Suite.
مدیریت فایل
وارد کردن ساختارهای پیچیده هر پرونده . اکسپورت پریست ها برای پلتفرم های محبوب
ساده ، پرونده های خود را به صورت دلخواه تنظیم کنید
پلاگین ها
قابلیت OpenFX برای افزونه ها. کتابخانه FX بصری و شنیداری با نسخه استودیو.
مقادیر بسیار زیادی از افزونه ها موجود است.

بخش دوم : بررسی _ پریمیر پرو با داوینچی ریزالو


بررسی برنامه پریمیر با داوینچی

قیمت گذاری :
هنگام در نظر گرفتن بودجه خود برای ویرایش نرم افزار ، باید تفاوت شرایط پرداخت را حساب کنید. Adobe Premiere Pro از یک نرم افزار به عنوان مدل توزیع و قیمت گذاری (SaaS) سرویس استفاده می کند. مدل SaaS به این معنی است که این برنامه از طریق یک سرویس ابری قابل دسترسی و بارگیری است و هزینه آن با اشتراک ماهانه پرداخت می شود. هزینه ماهانه Premiere 20.99 دلار یا پرداخت سالانه تخفیف 239.88 دلار است! البته در ایران و چند کشور دیگر بدون در نظر گرفتن کپی رایت و اشتراک می توانید از آن استفاده کنید!! نسخه استاندارد DaVinci Resolve ، با این وجود ، کاملاً رایگان و آماده استفاده است. بسیاری از ویژگی های پیشرفته در نسخه رایگان وجود دارد که نسخه استودیوی ارتقا یافته آن 299 دلار هزینه دارد. این یک پرداخت یکباره است و پس از آن کلیه نسخه های بعدی رایگان می شوند.

در دراز مدت ، بدون شک پرداخت یکبار مصرف مزیت استفاده از Resolve را بیشتر به دنبال دارد .اگر هر یک از مجموعه های دیگر Adobe Creative Cloud را در اشتراک خود ترکیب کنید ، هزینه ماهانه بالقوه ارزش بیشتری دارد.

پلتفرم :

Premiere و Resolve در دسترس دارندگان رایانه های شخصی Mac و Windows است. اگر کاربر Linux باشید ، DaVinci نیز در آن سیستم عامل موجود است. بنابراین از این نظر ، اکثر ویراستاران می توانند از هر دو یا هر دو سیستم رایانه مورد نظر خود استفاده کنند.

جدول زمانی (TimeLine) :

جدول زمانی در Premiere یک فضای غیرخطی کلاسیک است که به شما امکان می دهد بدون محدودیت ، کلیپ ها را به هر ترتیب قرارگیری مونتاژ کنید. برای کنار هم قرار دادن عکس ها مجبور نیستید به یک گردش کار خاص و پیش فرض کار کنید. اما این مسئله در Resolve که یک Cut Page جدید با ابزارهایی برای تولید سریعتر ویرایشها در یک رابط کاربری ساده ارائه می دهد ، تقریباً یکسان است. این گزینه خوبی برای افرادی است که در مدت زمان محدودی نیاز به یک نتیجه گیری سریع دارند ، مانند گزارش خبر ، بسیار مناسب می باشد.

ثبات :

بعنوان یک ویرایشگر ، گاهی اوقات در زمینه مسائل فنی رخ داده در نرم افزار به پشتیبانی و کمک نیاز دارید. با توجه به محبوبیت و گستردگی کاربران ، تعداد زیادی از انجمن های پشتیبانی آنلاین و صفحات بحث در مورد Premiere Pro CC وجود دارد. Blackmagic Design ، سازندگان DaVinci Resolve ، تعداد مناسبی از صفحات پشتیبانی را در وب سایت خود میزبانی می کنند. با توجه به اینکه آنها دوربین و تجهیزات ویرایش فیزیکی نیز تولید می کنند ، منطقی است که آنها برای انتخاب محصولات سخت افزاری و نرم افزاری پشتیبانی گسترده ای از فیلمسازان ارائه دهند.

امکانات :

1. تصحیح و درجه بندی رنگ
DaVinci Resolve قبل از ایجاد ویژگی های ویرایش آنلاین و آفلاین ، داستان خود را به عنوان یک برنامه درجه بندی رنگ اختصاصی آغاز کرد. این به معنای دستی است که ابزارهای حرفه ای تری برای تصحیح دقیق و پیچیده رنگ یا درجه بندی هنری دارد.

کمپانی Blackmagic حتی سخت افزار میز فیزیکی را تولید می کند که امکان کنترل عملی و نوک انگشت روی مراحل درجه بندی را فراهم می کند. با این حال ، عمق این ابزارها می تواند طاقت فرسا و فراتر از نیاز برخی از ویراستاران باشد. این امر به ویژه اگر با فیلم هایی کار می کنید که رزولوشن یا عمق بیتی ندارند تا بتوانند از طریق گزینه های درجه بندی عمیق مورد استفاده قرار بگیرند ، بیشتر صدق می کند.

از طرف دیگر ، Premiere در فضای کاری اختصاصی خود برای ویرایش رنگ ، از ابزارهای آشنا تری برخوردار است. اگر تجربه استفاده از نرم افزار ویرایش عکس را داشته باشید ، ممکن است برداشت آن آسان تر باشد.

هر دو برنامه اجازه می دهند تا اصلاحات و لایه های افکت روی کلیپ های جداگانه یا کل جدول زمانی قرار گیرند.

2. موشن گرافیک :

اکنون که DaVinci با Fusion ادغام شده است ، می توانید چند موشن گرافیک بسیار جذاب و پیشرفته ایجاد کنید. Premiere Pro به عنوان یک محصول Adobe ، از بسیاری از ویژگی های After Effects برای عملکردهای موشن گرافیک خود استفاده می کند.

قابلیت های گرافیک DaVinci نسبت به Premiere Pro از اهمیت بسیار برخوردار است. برای اینکه نرم افزار های کمپانی Adobe با این قابلیت ها مطابقت داشته باشد ، احتمالاً به Premiere و After Effects نیاز خواهید داشت. گرچه DaVinci از نظر فنی می تواند همان کاری را انجام دهد که دو برنامه Adobe می تواند انجام دهد ، اما برای ویرایشگرهای فیلم های در ابتدا به هیچ وجه کاربر پسند نیست. حتی متخصصان Season نیز ممکن است در ایجاد تغییر در DaVinci مشکل داشته باشند!

3. صداها :

ویرایش صدا در Premiere و DaVinci کاملاً مستقیم است. شما برای ساختن جلوه های صوتی خود به کلیه ابزارهایی که برای ویرایش و تأثیر در گفتگو ، افزودن موسیقی و کتابخانه صدا نیاز دارید ، دسترسی خواهید داشت. همچنین  Premiere به طور مستقیم به Audition پیوند داده می شود تا امکان کنترل بیشتر بر روی طراحی صدای شما فراهم شود.

4. چند دوربین :

هر دو یک راه حل چند دوربین با همگام سازی صدا و یک رابط ساده ارائه می دهند. در حالی که ویرایش چند دوربینه به طور کلی از نرم افزار به نرم افزار یکسان است ، بازخورد کاربر نشان می دهد که جریان کار چند دوربین Cam Premiere پایدارترین است. DaVinci هنگام استفاده از تعداد زیادی کلیپ همگام سازی شده دارای برخی مشکلات می باشد.

کارایی

1. بخش رندرنیگ و خروجی :
از نظر انتخاب برای خروجی گرفتن پروژه ها ، Premiere با طیف گسترده تری از گزینه های خروجی و پریست از طریق Adobe Media Encoder دارای مزیت است. اما DaVinci Resolve 16 یک ویژگی جدید Quick Export دارد که امکان خروجی و رایگان برای شبکه های ویدیویی Vimeo و YouTube را فراهم می سازد.

2. کمترین سیستم مورد نیاز :

اگر سیستمی برای ویرایش ویدیو داشته باشید: 8 گیگابایت رم و 4 گیگابایت GPU VRAM از کارت گرافیک ، سطح ابتدایی کامپیوتر برای استفاده از Premiere کاملاً استاندارد است. Premiere برای نصب به 8 گیگابایت فضای دیسک سخت نیاز دارد.

روش کپمانی Blackmagic در مورد سخت افزارهای پیشنهادی کمی متفاوت است. آنها راهنماهای کامل پیکربندی را ارائه می دهند که گزینه های Mac و PC را در سرتاسر مدل های دسکتاپ و لپ تاپ توصیه می کنند. فرض بر اینکه Resolve به عنوان بخشی از تنظیمات استودیوی ویرایش حرفه ای مورد استفاده قرار می گیرد ، اما اگر به مشخصات پیشنهادی خود پایبند باشید مجبور نیستید همه کار را انجام دهید.

به طور کلی ، DaVinci Resolve در مقایسه با نیازهای Premiere ، برای پردازش ، RAM و کارت گرافیک کمی بیشتر نیاز دارد تا عملکرد بهینه داشته باشد.

ادغام ها

1. پشتیبانی از App ها :
اگر می خواهید با افزودن انیمیشن یا طراحی به جعبه ابزار خود ، آن را گسترش دهید ، Adobe بستری خوبی برای انتخاب است. Premiere به عنوان بخشی از مجموعه محبوب Creative Cloud ، با سایر برنامه های Adobe مانند After Effects ، Photoshop و Illustrator بصورت یکپارچه کار می کند.

Resolve ضمن اینکه از نظر خلاقیت بیشتر مستقل و مستقل است ، با پلتفرم بررسی فیلم Frame.io ادغام می شود. این عملکرد مفید اجازه می دهد تا نظرات و همکاری در برنامه ویرایش ، همگام سازی شده با پلت فرم آنلاین Frame’s وجود داشته باشد.

2. پلاگین ها :

افزونه ها برای هر دو بخش نرم افزار ، از جمله برخی از درجه بندی عالی و جلوه های صوتی ، در دسترس هستند. استفاده از پنل های اساسی در Premiere توابع موشن گرافیک زیادی را ارائه می دهد که هزاران قالب برای بارگیری آنلاین وجود دارد.

3. همکاری گروهی :

نرم افزار های Adobe در مورد گردش کار گروهی بهترین کار است و به منظور ساده سازی فرآیند تا حد ممکن طراحی شده است. هنگام انتقال پروژه های شما بین دستگاه ها ، هر دو نرم افزار به خوبی کار می کنند. اگرچه ، باید اعتراف کنیم که این جنبه ابری Adobe است که باعث می شود در اینجا برنده شود!

بخش سوم : نتیجه گیری _ کدام نرم افزار را باید انتخاب کنید؟

اطلاعات بالا (امیدواریم) ایده روشن تری به شما بدهد که کدام نرم افزار برای نیازهای شما بهترین است. اگر هنوز انتخابی نکرده اید، بیایید سریع رویکرد منطقی را دنبال کنیم.

DaVinci Resolve بدون شک یک نرم افزار درخشان است و با وجود نسخه رایگان باید به طور خودکار آن را برنده کند! با این حال ، برای ویراستارانی که تازه کار هستند ، DaVinci می تواند کارهای زیادی را برای شما انجام دهد. برای اینکه بتوانید به خوبی از این نرم افزار استفاده کنید ، باید بدانید که به عنوان ویرایشگر ویدیو چه کاری می خواهید انجام می دهید. اگر می خواهید از DaVinci استفاده کنید ، ارزش به کارگیری آن در برخی از آموزش ها به صرفه می باشد. حتی یک دوره آموزشی داوینچی ریزالو می تواند شما را در مسیر ایجاد کامپوزیت های خیره کننده و جلوه های بصری در کمترین زمان قرار دهد.

Premiere Pro نرم افزاری بسیار کاربرپسندتر است و کمپانی Adobe تلاش زیادی کرده است تا بتواند آن را برای مبتدی ها بهینه و راحت تر سازد. رابط کاربری و گردش کار Premiere به این معنی است که شما می توانید در عرض چند دقیقه ویرایش خود را انجام دهید و به مرور زمان بخش های کامل آن را کشف کنید.

تدوین با پریمیر,تدوین با داوینچی ریزالو

وقتی صحبت از انتخاب Premiere Pro در مقابل DaVinci Resolve می شود ، لازم است که بدانید چه مدت زمان لازم برای یادگیری این نرم افزار صرف کرده اید. اگر یاد بگیرید چگونه یک روش خاص را ویرایش کنید ، تغییر آن می تواند چالش برانگیز باشد. در نهایت ، شما باید نرم افزار ویرایش ویدیویی را انتخاب کنید که برای نیازها ، مهارت ها و بودجه پروژه شما بهترین باشد.
به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟
4.2از 5 امتیاز
( 5 نفر امتیاز داده‌اند )
دسته بندی : وبلاگ
برای اطلاع از پروژه ها ، آموزش ها و مطالب جدید در خبرنامه سایت عضو شده و با مراجعه به ایمیل ، عضویت خود را تکمیل کنید
نظر، پاسخ یا سوال خود را ارسال کنید
برای کد جدید روی آن کلیک کنید
عکس خوانده نمی‌شود
پاسخگو هستیم
پشتیبانی
بهترین راه ارتباطی

ارسال ایمیل:
support@maxeffect.ir