مکس افکت وبلاگ آموزش افتر افکت : ساخت متن متحرک فنری در 1دقیقه

آموزش افتر افکت : ساخت متن متحرک فنری در 1دقیقه

08 فروردین 1399 Maxeffect 0 نظر
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

با سلام و درود خدمت کاربران مکس افکت ، در این مطلب قصد داریم در افتر افکت یک متن فنری یا همان Bouncy به صورت متحرک ایجاد کنیم. حتما تا به حال برای شما عزیزان پیش آماده که چطور باید یک متن متحرک به شکل عکس انیمیت زیر و یا هر شکل دیگر ، در سریع ترین زمان برای پروژه یا کاراکتر های خود بسازیم؟ به شما تبریک میگم! با دیدن این آموزش می توانید در 1 دقیقه یک متن متحرک مانند زیر ایجاد کنید! اگر اولین بار است که از آن استفاده می کنید ، یک روش کارامد می تواند باشد. با مکس افکت همراه باشید.



در اول باید متن مورد نظر خود را ایجاد کنید که با زدن دکمه های Ctrl + T ابزار متن فعال می شود سپس در صفحه کلیک کرده و متن خود را تایپ کنید. پیکان ( فلش ) را در سمت چپ متن خود تغییر دهید (کادر شماره 1 به شکل تصویر زیر) تا دکمه Animate را مشاهده کنید. سپس به روی دکمه Animate کلیک کنید (کادر شماره 2 به شکل تصویر زیر)



گزینه Position را انتخاب نمائید .(سمت چپ را ببینید)





در این بخش می توان شفافیت متن ، مقیاس ، چرخش و ... را به صورت مستقل و همه با هم متحرک کرد. اما در این مطلب آموزشی ،ما فقط از گزینه Position برای این آموزش استفاده خواهیم کرد.




پس از انتخاب "Position" ، تنظیمات Animate را مشاهده می کنید (تصویر زیر را ببینید). روی آن Add کلیک کنید سپس از زیر منوی Selector گزینه Wiggly را انتخاب نمائید.


ابزار Wiggle Expression به شکلی خاص برای اینیمت متن می باسد . در حال حاضر ، فقط Wiggly را انتخاب کنید ، اجازه دهید متن Bounce شود.



اگر این اولین بار است که سعی می کنید از ابزار Animator برای متن استفاده کنید ، ابزار دیگری است که می توانید در آن به متحرک سازی بپردازید ! به گزینه Expression توجه کنید؟ موارد بی نظیر زیادی در آنجا وجود دارد ، ما در یک آموزش دیگر به آن باز خواهیم گشت. به گزینه Wiggly Selector توجه کنید (شماره 1 در تصویر زیر) پارامتر و مختصات را مشاهده می کنید . در کنار آن مختصات X و Y را خواهید دید. ما می خواهیم این متن بر روی محور Y بالا و پایین حرکت کند. برای مثال این تعداد را به عددی کم تر ویرایش کنیم . عدد 18 برای برای این مورد کافی است.



اگر به روی تایم لاین یا نوار وضعیت کلید 0 را بزنید ، مشاهده می کنید که متن شما حالت فنری گرفته است! و اگر می خواهید بیشتر ، اعداد مختصات آن را تغییر دهید ، می توانید (کادر 2 ، تصویر راست را ببینید) انتهای این حالت فنری را افرایش دهید. همچنین می توانید حالت فنری متن خود را از چپ به راست یا راست به چپ به راحتی انجام دهید.


بخش Wiggly خود را باز کنید (به تصویر زیر مراجعه کنید) برای پارامترهای خود می توان تنظیمات بیشتری اعمال نمود . سرعت حالت فنری متن را با با افزایش یا کاهش Wiggles / Second خود تغییر دهید. اگر می خواهید کمتر ، بیشتر یا تمام موارد به طور مستقل با هم متجرک شوند ، با تغییر تنظیمات همین بخش به موارد جدید دست یابید.



راهنما :

جهت دانلود فایل ها توصیه می کنیم از نرم افزار مدیریت دانلود IDM استفاده کنید. همچنین پس از دریافت فایل ، آن ها را توسط نرم افزار Winrar از حالت فشرده خارج کنید.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟
5از 5 امتیاز
( 1 نفر امتیاز داده‌اند )
درخواست آپدیت پیشنهاد انتشار مطلب گزارش خرابی لینک

در صورتی که این مطلب نیاز به بروزرسانی دارد و اطلاع دارید نسخه جدیدی برای آن منتشر شده است، می توانید از طریق دکمه زیر درخواست آپدیت ثبت کنید، لطفا به هنگام ثبت درخواست آپدیت لینک این مطلب را همراه با پیام خود ذکر نمائید.

ثبت درخواست آپدیت

پیشنهاد انتشار مطلب از سمت کاربران به معنای قرارگیری حتمی در وبسایت نیست و در صورت موجود بودن آن محصول و تایید مدیر محتوا امکان انتشار آن در سایت وجود دارد. اگر محصول مورد نظر شما برای انتشار مشکلاتی داشته باشد، این مورد توسط ادمین به شما اطلاع داده می شود. همچنین پیش از ارسال پیشنهاد خود، نام محصول را در سایت جستجو نمائید.

ثبت پیشنهاد

برای ارسال گزارش باید عضو سایت بوده و وارد حساب کاربری خود شوید
دسته بندی : وبلاگ
برای اطلاع از پروژه ها ، آموزش ها و مطالب جدید در خبرنامه سایت عضو شده و با مراجعه به ایمیل ، عضویت خود را تکمیل کنید
نظر، پاسخ یا سوال خود را ارسال کنید
برای کد جدید روی آن کلیک کنید
عکس خوانده نمی‌شود
پاسخگو هستیم
پشتیبانی
بهترین راه ارتباطی

ارسال ایمیل:
support@maxeffect.ir